Pàgina d'inici > Uncategorized > Els blocs i la blocosfera (III)

Els blocs i la blocosfera (III)

Què és un bloc? Tres propostes, en vídeo.

Categories:Uncategorized
  1. nuria87
    gener 29, 2008 a les 12:55 pm

    Bon dia!! avui he descobert que tampoc estic tant perduda en el món dels blogs. Si vas pel carrer i preguntes, no hi ha massa gent que et sàpiga resprondre el que és… Així que seguiré aprenent sobre el tema per poder respondre la pregunta.

  2. emilieyelena
    gener 29, 2008 a les 3:50 pm

    Hola!

    Me han gustado mucho los vídeos que hemos visto hoy en clase. Voy a aprovechar mi nueva conexión internet para descubrir más a fondo el blog de Joan Planas que parece muy interesante. Me sorprende que la gente no sepa lo que es un blog. Es verdad que no es tan común como una dirección mail pero bueno… que visiten el blog de la UIC y ya se enterarán!

  3. emilieyelena
    gener 29, 2008 a les 3:51 pm

    Ah ete último comentario era de Emilie!

  4. aTimoneda
    gener 29, 2008 a les 4:36 pm

    Sí… la verdad es que hay demasiada gente que hoy en día no tiene ni idea de lo que es un blog. Lo que más gracia me ha hecho al ver el video es la imaginación que tiene la gente a la hora de responder una pregunta tan simple como esa… 😛

  5. gener 29, 2008 a les 9:22 pm

    I vosaltres ja ho sabíeu, abans de començar l’assignatura? Si les respostes de la gent us han sobtat, penseu en vosaltres mateixos com a futurs agents d’alfabetització digital. Ara, primer cal que sortiu de nfd amb unes bases sòlides. Veurem…

  6. Eli
    gener 29, 2008 a les 10:40 pm

    Per alfabetitzar digitalment a les persones primer cal que les informatitzem i els ensenyem a navegar per Internet. A nosaltres ens sorprén que hi hagi gent que no sap fer ús d’Internet, però Internet a les cases porta només des de mitjans dels anys 90. Relativament fa poc temps i mica en mica es va consolidant i es va fent una eina molt poderosa sobretot en l’àmbit de comunicació. Així que Toni, jo crec que serà una tasca difícil però possible, sobretot perquè a través dels blocs (i tal i com hem vist en els videos) podem donar una opinió descentralitzada.

    Per cert, a mi em sobta més que la gent sàpiga que és un fotolog abans que un bloc. Clar que ara amb la moda aquesta dels fotologs…que venen a ser un tipus de blog, però en fi.

    Eli ^^

  7. Eli
    gener 29, 2008 a les 10:44 pm

    *opinió i qui diu opinió també diu informació…

  8. gener 30, 2008 a les 11:36 am

    Eli, és cert que la popularització d’Internt comença a mitjan anys 90, amb la generalització del World Wide Web i els navegadors. El problema, però, com deia en una resposta anterior, és la fractura digital. Per poder accedir a Internet o alfabetitzar-se digitalment, cal tenir accés a les tecnologies. Buscaré dades sobre això i segurament us sorprendran.

  9. gener 30, 2008 a les 1:22 pm

    Bona tarda, abans de res, és la meva primera comunicació amb el món dels blogs. Jo crec que en la societat que estem tant modernitzada, que la gent no sàpiga què és un blog, doncs se’m fa estrany, ja que és un mitjà d’interacció entre persones de tot arreu que ha nascut ja fa una miqueta de temps. Una altra qüestió és que la gent d’avui en dia no estigui familiaritzada amb el món dels blogs i passi a formar-ne part.
    També és cert que a través dels blogs, la gent pot informar-se d’opinions d’un producte, per així estar més segur de poder-lo comprar, o si més no, com utilitzar-lo, que en molts dels casos és una tasca ben difícil.
    Per tant, crec la societat del segle XXI, amb el desenvolupament tant avançat de les tecnologies hauria d’assabantar-se de què és un blog

    *I A N*

  10. gener 30, 2008 a les 2:52 pm

    El problema es que en Europa (más en España) nos hemos subido tarde al tren de la internet. En USA y en Japón existen conexiones mucho más accesibles y de mayor velocidad, es un producto que se ha vuelto indispensable. Aquí aún nos encontramos en una fase de transición, por ejemplo con el tema de comprar en internet. No muchos utilizamos un servicio que, a parte de ser práctico, ayuda a la competencia económica. Garantiza el acceso a productos a través de una plataforma mundial, eso quiere decir que podemos comparar precios de fabricantes de cualquier sitio. Esto que suena muy “básico” en comparación a los blogs y el web 2.0 no se ha desarrollado en España lo suficiente, lo cual sería una buena forma de introducir la internet a las personas (sobre todo a las mayores) y posteriormente demostrar todas las posibiliades de la WWW.

  11. polnuns
    gener 30, 2008 a les 3:01 pm

    Con vuestro permiso hablaré en castellano para hacer el mínimo de faltas posibles….peró así y todo con el tema de las nuevas tecnologias y de la era de la digitalización, tengo que decir que a mi no me extraña que la gente no sepa que es un blog, ya que depende de qué personas “amb prou feines” sabe utilizar el móvil…..
    Así que entiendo que nosotros (jóvenes, o gente del sector, como es el caso de Toni Sellas), sepa lo que es un blog, aunque algunos de nosotros no lo sabíamos….pero otras personas…..no pidamos tanto

  12. gener 30, 2008 a les 5:45 pm

    Ian i Pol,
    Em sorprèn que us sobti el desconeixement de la blogosfera per part de molta gent. Què en sabíeu vosaltres, que sou futurs professionals de la comunicació?
    Eduardo i la resta,
    efectivament el problema és l’accés a la xarxa. Començant per les escoles, passant per moltes zones rurals i acabant en molts barris de les principals ciutats. I això parlant només d’aquí.

  13. gener 30, 2008 a les 5:45 pm

    A tots,
    acostumeu-vos a posar la url quan feu un comentari, de tal manera que el vostre nom sigui un enllaç al vostre bloc.

  14. gener 30, 2008 a les 7:51 pm

    Sincerament, jo, Ian Fisas Nelligan, en sabia de l’existència dels blogs, el que passa és que fins que no ens has ensenyat (Toni) com funciona això dels blogs, doncs, sincerament no n’he utilitzat cap. Per quin motiu? Doncs et seré sincer, no em motivava escriure en un blog. Però ara m’adono que és útil això dels blogs.
    * I A N*

  15. gener 30, 2008 a les 7:54 pm

    No, no sóc cap professional de la comunicació però estic cursant una carrera referent a la comunicació i, d’això n’entenc bastant ja que tinc coneixaments per saber-ne lo suficient.
    Sincerament, jo, Ian Fisas Nelligan, en sabia de l’existència dels blogs, el que passa és que fins que no ens has ensenyat (Toni) com funciona això dels blogs, doncs, sincerament no n’he utilitzat cap, per quin motiu? Doncs et seré sincer, no em motivava escriure en un blog. Però ara me n’ha dono què és útil això dels blogs.

    * I A N*

  16. gener 30, 2008 a les 8:53 pm

    Holaaaa!!!

    Jo sincerament…molt experta en blocs no sóc…tot i que poc a poc estic veient que és més interessant del que m’imaginava. Tot i així el que si que em fa gràcia són les invencions que fa la gent sobre el tema!
    Encara que sembli mentida encara falta que una part de la societat es modernitzi en tot això dels nous formats digitals…i que d’una vegada per totes s’aprengui a navegar o bé fer anar el mòbil…(com diuen els meus companys) tan necessari avui en dia…!!!
    Per altra banda, crec que com a futurs professionals ens cal investigar i molt sobre aquest món…un futur digital de la comunicació.

    *Georgina Arqué*

  17. gener 30, 2008 a les 10:30 pm

    Después de ver los videos que visteis en clase, me he dado cuenta que el bloc es una realidad latente que está aquí pero que la gran mayoría de las personas no saben lo que es. Bueno, en realidad creo que más de una persona ha dejado algún comentario en alguno sin ser conciente de lo que era.
    Es impresionante como tras un suceso como el atentado de Londres, por ejemplo, podías saber qué había pasado a través de un persona que poseyera un bloc y que plasmara su experiencia u opinión al respecto. Sin duda, yo creo que en muchos aspectos, el bloc se convertirá en una herramienta de información fuerte. Pero, mi pregunta es ¿llegará a suplantar a los periódicos?

  18. gener 31, 2008 a les 12:06 am

    Jo segueixo opinant que hi ha més gent del que penseu que en sap de l’existencia dels blocs i del seu funcionament. Més a dir, aquest passat cap de setmana va haver-hi les jornades de la catosfera on gent del món de la blocosfera catalana va poder participar-hi amb diferents tallers i conferències. I el seu impacte als mitjans audiovisuals va ser fort, a premsa i a televisió, jo ho he pogut constatar. D’aquesta manera, crec, potser som nosaltres qui hauriem de saber més dels blocs i no dir que la gent no en sap d’utilitzar un bloc. I sincerament a dia d’avui la gran majoria de la gent sap accedir a internet.

  19. paulopez
    gener 31, 2008 a les 9:47 am

    Hey.
    Este es mi segundo Blog, el primero solo duró 3 actualizaciones y ahora
    reside en el cementerio de los blogs, el olvido.
    Hablando de los tres videos, creo que han sido una buena selección ya que nos da varios
    puntos de vista de que es un blog.
    El primero demuestra que los blogs pueden estar en la boca de todos, o eso es lo que cree la gente
    que los utiliza, pero la realidad es que la gran mayoria no sabia de su existencia.
    Para mi el segundo es el más divertido y ameno, ya que es una forma rapida, comoda y muy grafica de
    explicarlo.

    El tercero es el más completo y el más interesante ya que te enseña todos los usos
    que puede tener un blog y te da ejemplos los cuales has vivido de cerca, esto consuigue que cada
    vez te sientas más cercano a ellos.

    Resuminedo, creo que es una gran forma de aprender, de una forma tan audiovisual y espero que sigua así.

    http://capsulamgpl.wordpress.com/

  20. kannabeach
    gener 31, 2008 a les 10:01 am

    Seguramente alguien entre en este blog para coger información sobre qué es un blog…lo que me lleva a la conclusión de que si pongo MI definición de blog, y alguien la lee y la copia, no sería demasiado apropiado ya que realemnte no sé qué es un blog, al menos no sé explicarlo decentemente. Mi definición sería que un blog es un espacio que alguien se crea basicamente para subir entradas bien informando o simplemente comentando algo.

  21. Gina
    gener 31, 2008 a les 12:54 pm

    M’ha sobtat molt que la gent no hagués sentit a parlar dels blogs o no tingués una mínima idea del que són, i és que cada cop és més gent la que s’apunta a aquesta “moda”.

    Estic d’acord amb que els blogs cada vegada són més importants si els considerem com un mitjà d’expressió personal, però encara sóc de les que qüestionen la seva validesa com a mitjà de comunicació pròpiament dit, pel tema de la professionalitat, l’objectivitat i aquestes coses… Tot i que pensant-ho millor, els mitjans convencionals tampoc és que es tinguin gaire en compte aquests conceptes.

  22. raqferllom
    febrer 2, 2008 a les 8:36 pm

    El fet que sa gent desconegui es blocs es que ho relacionen amb diaris personals per a gent jove. Realment sí que hi ha molts d’aquests blocs que se dediquen exclusivament a explicar pensament, opinions o coses que passen a la persona al llarg del dia. Però també és cert que hi ha milions de blocs que fan aportacions molt interessant amb molt bons continguts. El que s’ha de fer és mostrar a sa gent que es pot treure molt de profit a un bloc ben fet i actualitzat.

  23. febrer 2, 2008 a les 8:47 pm

    Alguns comenteu que hi ha blocs molt interessants, que hi ha continguts molt bons, etc. Poseu exemples!

  24. Eli
    febrer 3, 2008 a les 3:51 pm

    Jo tinc una pregunta, com considerem un bloc que té moltes seccions tipus Xataca, Microsiervos, Vidaextra… Són weblocs col·lectius, una comunitat… what?
     
    I ja de pas jo poso alguns blocs que m’han agradat (a més de Xataca, Microsiervos i Vidaextra).
    Blog de cine.
    No me puedo creer que lo hayan inventado. Com ja diu el propi títol, blocs sobre invents disparatats. Molt bé si tens ganes de riure una mica. jejeje.
    Tv spot. Sobre anuncis de televisió.
     
     
    Eli ^^

  25. febrer 3, 2008 a les 4:16 pm

    Són blocs col·lectius, i dels més populars, a més. De fet, Microsiervos és dels pocs blocs espanyols entre el top 20 europeu.

  26. sara osuna
    febrer 3, 2008 a les 5:04 pm

    Personalmente no se me hace tan raro que la gente no sepa lo que es un blog, hay bastante gente que ha oído hablar sobre los blogs, sin embargo, no sabrían decir cual es realmente su función. Por ejemplo, yo había oído hablar sobre ellos, sin embargo, no tenia claro cual era el propósito de tener uno aunque lo cierto es que tampoco me informe de ello. Es más posiblemente si fuera por la asignatura posiblemente aun seguiría sin saber cual es la función de un blog. De todos modos, aunque aun no se como funciona del todo me gusta saber que puedo dar mi opinión sobre temas que me parecen interesantes y que tal vez otra gente los lea.

  27. nachogarcia
    febrer 3, 2008 a les 6:06 pm

    Per mi no hi ha blogs dolents o bons (amb excepcions com sempre) el que hi ha són blogs interesants o no per cadascú. Per exemple a mi em pot interesar un blog sobre el món del bàsquet i no agradar-me gens un que parli sobre política o sobre aspectes económics.

    Toni hi ha un blog que es diu: http://www.sibaritissimo.com
    Consideres que es un bon blog com correspon al ressò que té i al número de visites que rep? Tot i que el podríem considerar com un catàleg i res més.

  28. Fran
    febrer 3, 2008 a les 6:24 pm

    Bueno, per fi ja sabem el que és un blog!! Perquè abans de començar Nous Formats Digitals, havia sentit a parlar i més o menys ho coneixia, però això de tenir un blog propi dona una certa responsabilitat i és tot un repte mantenir-ho “viu”.

    Vidaextra és un dels blogs que més visito, que tracta sobre videojocs, i també miro Microsiervos, i no sabía que fossin blogs, pensaba que eren unes webs normals.
    Perquè si aquests dos són blogs, hi han moltes altres webs que jo les tenia com webs, que resulta que també són Blogs!!!

    Estem plagats!!! O_o

  29. jazzni
    febrer 3, 2008 a les 6:33 pm

    Sincerament, jo no tenia ni idea del que era un blog. És mes, ho confonia amb fòrums. Sempre he utilitzat fòrums com mitjà d’aprenentatge, encara que ben mirat, un fòrum és una mica similar a un blog no? És una mica més general que un blog, però sota el meu punt de vista és un mitjà d’informació també. He trobat aquest blog que és bastant interessant, on hi ha utilitats i vídeos que creo poden ser d’ajuda. http://mmadrigal.spaces.live.com/

    Cintu

  30. Cristina Suárez
    febrer 3, 2008 a les 8:09 pm

    Amb el primer vídeo veiem que hi ha molta gent que desconeix el que es un bloc, sobretot la gent més gran, i els joves, molts el confonen amb un fotolog (bloc d’imatges) ja que està de moda. Per exemple, si aquesta enquesta s’hagués fet un parells d’anys enrere, segur que no ens sobtaria que quasi ningú sàpiga el què es un bloc perquè segurament nosaltres tampoc ho sabríem.
    Cada dia que passa el fenomen bloc es més popular i crec que no cal que ningú expliqui el que es, perquè sense adonar-nos ens estem familiaritzant amb ell, i molts segur que saben el que es però no l’associen amb el nom.

  31. febrer 3, 2008 a les 8:31 pm

    Ara tothom està interessat en això dels blocs, pero penseu… quan vem començar l’assignatura, a tots ens feia “molt pal” fer un bloc. Ara, a tots ens semblen molt interessants.

    No creieu que això és el que li passa a la gent? La gent pensa… “bloc”, primer de tot la paraula no defineix per sí sola el que pot arribar a ser, en segon lloc, la gent (normalment més gran) identifica “bloc” amb “internet” i directament passa a ser una paraula que no interessa per la ignorància sobre el món digital, en tercer lloc, a la gent li fa mandra posar-se a buscar què és un bloc, en quart lloc, la gent ni busca el que és un bloc. Doncs imagineu, si aquest és el comportament de la gent, crec que és normal que hi hagi molta gent que no sap què és un bloc.

  32. febrer 3, 2008 a les 8:43 pm

    Yo e de ser sincero y reconocer que antes de empezar esta asignatura desconocía totalmente el funcionamento de un blog. Sabía de su existencia pero desconocía su funcionamiento. Ahora, con más conocimientos, puedo decr que es una buena manera de expresar tu opinión directamente a los navegantes, sin intermediarios que manipulen. Aún así creo que implica un grado excesivo de dificultad que puede provocar la falta de espectadores en este tipo de medio, sobretodo a gente de alta edad o poco nivel cultural.

  33. febrer 3, 2008 a les 10:37 pm

    Hola.
    A pesar de haber oído hablar de los blogs, sinceramente, nunca me había interesado en buscar información al respecto y menos en diseñar uno. Sin embargo, ahora que estoy empezando en el mundo de los blogs e intento buscar toda la información que puedo al respecto, me parece una buena herramienta para interactuar sobre temas interesantes con otros usuarios, y, lo más importante, para poder expresar tu opinión sobre cualquier tema con total libertad

  34. febrer 5, 2008 a les 12:45 am

    La verdad es que ya había oído hablar de los blogs, pero nunca me acababan de llamar la atención. Una cosa se hace mucho más interesante cuando la conoces y esto es lo que os puede pasar si queréis crear un blog.
    Animaros!!

  35. oscardorado
    febrer 5, 2008 a les 12:33 pm

    Este es mi primer blog.La verda que nunca me habían interesado hasta el momento. La gran variedad de opciones que te permite realizar la creación de un blog me ha sorprendido. Pero lo que más me ha gustado es que la creación de tu propio blog resulte ser la creación de algo personal, unicamente del propio autor. El hecho de personalizar tu propia pagina web provoca que la gente puede interactuar y conocer más cosas sobre nosotros.

    …oscar dorado..

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari