Pàgina d'inici > nfdUIC > Fi de l’assignatura (i del bloc)

Fi de l’assignatura (i del bloc)

Avui hem acabat l’assignatura Nous Formats Digitals. Ho tenia previst des de feia setmanes, i avui hem tancat el trimestre amb el discurs de Steve Jobs a la Universitat de Stanford, el 12 de juny de 2005. Tres històries:

  1. Connecting the dots. Donar sentit a les coses per viure amb plenitud i confiar que acabaran connectant, perquè tota experiència és una oportunitat per al nostre creixement. L’avaluació, al final.
  2. Love and loss. Fes allò que estimes i si no ho tens, busca-ho. Quan ho trobis, ho reconeixeràs. Tingues confiança en les teves possibilitats i en l’existència.
  3. Death. Viu la teva vida, no la d’un altre ni la que altres imaginen per a tu. Tingues el coratge de seguir el teu cor, la teva intuició, perquè ells saben què vols.

I el missatge final: “Stay hungry. Stay Foolish”.

Amb aquesta entrada tanquem aquest bloc de suport docent. La conversa continúa a tonisellas.cat, on quan pugui faré una entrada de balanç de l’assignatura i de l’ús de les eines 2.0. Fins ara 😉

  1. Març 13, 2008 a les 1:25 pm

    Eissss blocairess!!!…ja hem arribat a la cloenda de l’asignaturaaa!!!!!..per fiiii!!!!!..ueueue!!!!..en el bon sentit ehehe TONI!!!!..ijjijiji:)..sincerametn ha estat una asignatura molt didàctica i molt extrovertida..encara que, al principi de l’asignatura tenia la sensació que seria una miqueta “PASTEL” però al final ha resulta ser molt divertidad i alhora aprenadora!!!!..o no estimats companys???.
    Moltíssimes Gràcies Toni per l’ús que li has tret a aquesta asignatura per a nosaltresss!!!!..felicitatsss!!!..en serio, això del blog se’t dóna molt bé!!!
    Bueno, compissss, em despedixo per fi!!!!..jijiijji
    una abraçada molt graann!!!!!!!

    *N E L L Y*

  2. Març 13, 2008 a les 1:35 pm

    Com em puc despedir sense haver parlat d’un senyor tan important a la meva vida….jijijijiji:)..us estic parlant del primer accionista i propietari d’APPLE: Steve Jobs. ¿Què dir-vos d’aquest person? doncs que és el millor en la seva feina!!!..Té una concepció tan brillant pel que fa a la creació, mitjançant el disseny, que ningu s’ho podria imaginar!!! És un home que té les idees clares, sezilles, entenadores, amb objectius,etc… no sé, crec que aquest home, pel que fa a la creacio de màquines, el podríem resumir amb una paraula: PERFECTE!!!!

    ¿Es nota que sóc macaire,no?..que voleu que faci…sóc així, i seguiré dient que els ordinadors APPLE són els millors, ¿per què? pues simple y llanamente que llevo teniendo un MAC desde los 8 años y nunca se me ha rato ninguno, ningún virus,etc…

    Pel que fa a la conferència que ha donat Steve Jobs a la Universitat de Estanford, només dir que estic d’acord amb les tres idees que extreu Steve Jobs, sobre què és la vida d’avui dia!!!….simplement PERFECTT!!!!

    Enu blocaires, ara que ja li he tirat les flors en STEVE JOBS, ara si que em despeixo, per avui…ehehe…ijjijiijjiij:)

    *N E L L Y*

  3. Març 13, 2008 a les 1:46 pm

    BOGHHH Ian…
    ———————————————————————————–
    Doncs si…s’ha acabat l’assignatura. La veritat és que ha estat molt diferent a la resta i això m’ha comportat bastantes dificultats a l’hora de familiaritzar-me amb les eines de treball.

    He après sobre coses que si no hagués sigut per l’assignatura molt probablement no ho hauria fet. Per això trec una part positiva però de contrapartida…crec que la quantitat de feina que es demanava a la setmana, en molts casos m’ha portat a la monotonia i l’estrés de haver-ho d’escriure abans del diumenge…

    Bé pot ser que soni una mica radical…però suposo que no sóc l’única que pensa això…oi?

    ahh i pel que fa a la classe d’avui, he trobat molt acertat passar el discurs de Jobs. Tots en un moment o altre hem reflexionat sobre les seves paraules.

    Fins aviat!

  4. Gina
    Març 13, 2008 a les 1:51 pm

    Ja s’ha acabat! 😦

    Tindré una mica més de temps lliure (perquè no haure d’escriure 4 entrades a la setmana), però ho trobaré a faltar realment…

    Ai, estic parlant com si Ginapol s’acabés, però no és així! O sigui que espero que tots vosaltres seguiu passant pel nostre blog i dient la vostra!

    Per cert, gran discurs el de Steve Jobs. No podría trobar uns consells millors per seguir a la nostra vida.

    Bones vacances i fins la pròxima!

  5. Eli
    Març 13, 2008 a les 3:29 pm

    Un trimestre més. La veritat és que ha estat bé nfd perquè era quelcom diferent, una metodologia diferent que contemplava l’autoaprnentatge i l’experimentació per la xarxa. Jo ho trobaré a faltar :(. Però al menys tindrem més temps i haurem de deixar de preocupar-nos per si hem fet le sentrades, per si hem comentat…

    El discurs d’Steve Jobs, impresionant, conmovedor, brillant… És la millor cloenda que podies fer Toni.

    En fi, bona Setmana Santa i ens veiem pels blocs no tanquin (i per la uni, clar).

    Eli ^^

  6. paticirera
    Març 13, 2008 a les 6:46 pm

    Toni, felicitats pel suc que li has tret a l’assigantura. En tots el sentits, temes tractats, continguts, convidats, exemples que ens has posat…Ja et dic, una de les assignatures més enriquidores que he tingut en aquets dos anys. Pel que fa a Steve Jobs, un home molt intel.ligent i que dona molt bons consells. En el seu discurs es barreja intel.ligencia y humilitat

  7. laranna
    Març 13, 2008 a les 8:43 pm

    Penso el mateix que la Gina. Tindrem una miqueta més de temps lliure, perquè haver d’escriure tant és una mica esclau, però probablement obriré un nou blog i seguiré en contacte amb vosaltres a través de la web.

    A mi també m’ha agradat molt l’assignatura, m’han calat les seves idees i he conegut moltes coses que no sabia! Que guai, no? TONII et pots sentir orgullós, has creat molt bloguets… ets un gran pare!

    I que haig de dir del discurs de l’Steve? Doncs que és perfecte… perfecte per espatllar l’última classe, però tampoc ha sigut greu, només l’havien vist 8 persones… (i segur que no totes al meu blog)

  8. Març 13, 2008 a les 9:13 pm

    Jolin m’estic posant trista ya eh! Entre que el contacte blocaire s’acaba i que la gent se’n va por ahi de viatje a l’altre punta del món tela eh?

    Què farem quan acabem la carrera? Jo…

    Bueno, no em repetiré, per a mi ha estat molt bona didàcticament i “classalment” perquè hi ha hagut un lligam entre nosaltres amb això dels blocs. A més a més ha estat una experiència diferent que ens ha aportat molts conceptes i molt bons.

    Em fa pena que s’acabi… però suposo que no significa que tothom tanquem el bloc. El nostre estará obert, em sembla xDDD.

    Bueno Macaires i no Macaires del món! Espero veure-us a la bloggosfera i que visqui la força d’un sentiment com ha estat NFD!!

    Bones vacances

  9. Pol Smith
    Març 13, 2008 a les 9:22 pm

    Jaja jo també Looora!!

    Bé, la Gina Gineta i jo ja hem dit el que en pensàvem als nostres blogs. Recomano l’entrada de la Gina, està escrita amb més gràcia.

    Bona Setmana Santa a tothom! 🙂

    PD: i recordeu, Ginapol no tanca!

  10. laia altayó
    Març 13, 2008 a les 11:00 pm

    Buff, ha sigut com aprendre a fer anar l’office del windows. Després d’aprende-ho et sents diferent i n’aprecies la seva utilitat, i facilitat. Però abans et sembla quelcom innecessari.
    Doncs amb l’assignatura una mica el mateix, i a més d’una forma adient i interessant, molta feina també però suposo que és la manera… I tots convertits a la religió del bloc.
    The end

  11. Pol Smith
    Març 14, 2008 a les 12:56 am

    xddd quin final de comentari laia

  12. Març 14, 2008 a les 1:17 am

    Ay Toni… deixa obert aquest bloc i deixa alguna entrada de tant en tant i nosaltres les comentem!!! Així fem pinya de classe… El que és divertit és veure el que opinen els companys de classe del temes, jaja, i fer com que estem interessats en el tema i contestar-los, jaja.

    xDDDDDDD

  13. Març 14, 2008 a les 10:42 am

    Gràcies a vosaltres. Una de les molts idees del discurs de Steve Jobs és la de donar sentit a les coses per viure-les amb plenitud. La dedicació, temps, feina, etc. que suposa una assignatura com aquesta per al professor, en aquest cas, jo, té sentit en vosaltres.
    Algú pot pensar que és la meva feina. Cert. Però ja us dic ara que si no hi trobés aquest sentit humà, aquesta dimensió de creixement meu i vostre, deixaria de ser-ho.
    Ah, i recordeu que la conversa continúa en els blocs, l’actual o els nous que puguin anar sorgint. En el meu cas, en el meu bloc personal, ja el sabeu 😉

  14. Març 14, 2008 a les 12:13 pm

    Estic totalment d’acord amb la Laia!
    Abans sabíem que hi havien coses que pensàvem que eren inútils o que no les sabríem aprofitar.
    Després de l’assignatura ens preguntem: Com hem estat tant de temps sense això??
    Gràcies al Reader em guanyat moltíssim temps, amb elsa blogs em trobat una forma de comunicar el que pensem al món! Amb els podcast rebem informació d’una marena diferent, i així amb moltes altres coses!

    És una llàstima que s’acabi l’assignatura, perquè segur que hauriem estat aprenent moltíssimes coses més, però tot té un final, i el de l’assignatura ja ha arribat…

    Adéu!

  15. Març 14, 2008 a les 3:28 pm

    Bueno, ja se sap que tot el bo s’acaba..
    Jo, al no ser del sector, he trobat certes dificultats, però he après moltes coses útils.
    No se si en el meu sector serà molt necessari, però com a hobby segur que és perfecte.
    I penso, que jo també continuarè al bloc.

    Gràcies Toni i que tingueu molta sort tots

    ¡Ens veiem!

  16. Pol
    Març 15, 2008 a les 4:50 pm

    Bueno Toni, no tinc res més a dir més enllà del que no he dit en la meva última entrada, sols afegir com ha dit la Georigina Arque que 4 entrades hi havien cops que es feia monoton i excessiu però a banda de això hem après noves eines inoves formas de comunicaciò que de ben segur alguna utilitzarem en un futur si no es que ja les utilitzem.

  17. Març 15, 2008 a les 6:03 pm

    Creo que decir cualquier cosa que no sea gracias sería injusto. Por eso: muchas gracias Toni! Esta asignatura ha sido algo muy especial, nada que ver con lo que uno piensa que se hace en la universidad. Lo que hemos aprendido aquí tiene una apliación inmediata y práctica (ni siquiera hace falta “conectar los puntos”), algo que nos ayudará durante la carrera profesional. Espero que surjan más asignaturas como esta para poder profundizar con los new media.

  18. Març 15, 2008 a les 8:37 pm

    Fran, sou gent que haureu d’acostumar-vos a gestionar un munt d’informació espectacular en la vostra carrera profesional. Celebro que en aquesta assignatura hagis fet un pas endavant per moure’t amb més comoditat i seguretat en aquest terreny.
    Jazzni, la teva aportació ha sigut molt interessant sobretot per aquest perfil. Dóna voltes a com portar tot el que has treballat a NFD al terreny educatiu: dóna per a molt, ja ho veuràs.
    Pol, puc entendre que el ritme era fort, però què diràs quan siguis al món laboral? Penseu que havia de marcar un determinat nivell i volum de treball. Més enllà d’això, confio que entenguis que la resta del comentari no correspon a aquest espai 😉
    Edu, el context mediàtic, la xarxa i el mercat laboral canvien. I jo, com a professor de periodisme i comunicació, ho he de tenir molt present. Celebro que el contingut i la metodologia de l’assignatura t’hagin semblat coherents amb la realitat i que puguin ser un impuls per al vostre futur/present.
    Gràcies a tots per les vostres aportacions.

  19. Març 16, 2008 a les 9:58 am

    Bueno, yo también estoy contento con esta asignatura. La verdad es que no esperaba encontrar tantas oportunidades en el mundo de la comunicación dentro del WEB 2.0. Sobre lo de la constancia, vamos a dejarlo ahí,… jeje
    Total, que me despido del blog. Y Toni, te organizas muy bien o tienes mucho tiempo libre porque no veas para leer todos los blogs de clase. Vaya tela, te felicito en serio. Nos vemos

  20. Pol
    Març 16, 2008 a les 1:36 pm

    Toni, tens raó per el ritme de treball, encara que poder gracies aixó hem investigat e indagat més prefundament per penjar les entradas.
    Sobre el segon escrit meu perdona si´t’ha molestat o alguna cosa, no ere el que buscaba, peó ho entenc completament.

  21. oscardorado
    Març 16, 2008 a les 4:16 pm

    Ha estat mol bé aprendre a utilitzar un blog. El blog ha sigut la nostra eina de treball. Axí que hem tingut que aprendre a utilitzar-ho coms igui. No teniem més remei. Tot i així ens a causat molt boens impresions. Gràcies per presentar-nos el blog a tots.Ha estat un plaer.

  22. Març 16, 2008 a les 7:18 pm

    aaiss blocairesss!!!!…tot té un principi i un final, i aquest final per a mi em sap greu, ja que actualment, tal i com està plantejada el plà d’estudis de la nostre carrera, és una de les asignaturas que ha donat gust estar-hi. No vui que tot siguin flors i violes, però es que tampoc tinc una opinió negativa contra aquesta asignatura, així que no em quede més remei que escriure el que penso de veritat!!!
    Espero poder-me trobar més asignatures, ja no igual com aquesta Toni, però si pel mateix estil, perquè de veritat que dóna gust!!!

    *N E L L Y*

  23. Març 16, 2008 a les 8:56 pm

    Hola a tots!!!!

    Bé, és veritat el que diu la Georgina, 4 entrades setmanals més 3 comentaris a nfd, exigia dedicar-hi bastant temps, sobretot per aquells que no només estudiem sino que treballem, ja sigui en un mitjà de comunicació com a un altre lloc. Però per altra banda, això és el que ens trobarem quan acabem de treballar, volum de feina i poques hores, i haurem de treballar a contrarellotge. M’ha aportat moltes coses l’assignatura, i he conegut un món que no coneixia. Per altra banda, em costava estar motivada.
    Però, ha valgut la pena. Gràcies a tots, i a estudiar molt pels exàmens.

  24. paulopez
    Març 16, 2008 a les 9:49 pm

    Me a parecido una gran experiencia, y creo que voy a seguir con el blog pero ahora con algo que me interese más.
    Pero bueno si a alguien le interesa ver como mi blog muta, seguir visitando mi blog!
    Muchas gracias a todos por postearme o mirar mi blog.
    seguire visitando todos los demas.
    PAU +

  25. Març 16, 2008 a les 11:04 pm

    Jo no havia vist el video que vem veure l’últim dia a classe, i realment em va agradar molt. Trobo que ha sigut una bona manera de tancar l’assignatura.
    Una assignatura que ha requerit molt de temps, com molt bé diuen ja alguns comentaris, i que jo crec que ens servirà per al nostre futur, personal i professional.

  26. mireiaportabella
    Març 19, 2008 a les 2:43 pm

    Com ja he dit jo al meu blog, és una de les assignatures en la que més continguts hem aprés, una de les més enriquidores.
    I com diuen molts companys, continuaré escribint de tant en tant al blog.
    Espero que molts seguiu el blog, com jo faré amb les que el continueu.
    Un petó molt fort per cada un.

    ,,mireia

  1. Març 22, 2008 a les 10:06 pm
  2. Novembre 17, 2008 a les 10:07 pm
  3. Novembre 21, 2008 a les 6:57 pm

Deixa un comentari