Pàgina d'inici > Uncategorized > Els blocs i la blocosfera (VI): pautes

Els blocs i la blocosfera (VI): pautes

Quines pautes o criteris he de tenir en compte a l’hora de mantenir un bloc? Possibles respostes a “Taller de urbanidad y buenas maneras en los blogs“.

Categories:Uncategorized
  1. Pol
    gener 31, 2008 a les 2:59 pm

    He llegit una mica per sobre el manual de las buenas maneras de los blogs i m’ha semblat molt interessant. És un breu resum de què et pot aportar fent-l´ho d’una manera o d’una altra.
    Animo a tots a llegir aquet manual ja que ens pot servir per no cometre erros. com per exemple utilitzar l’escriptura de diferents colors massa vegades en un text, o escriure corrctament un text és bàsic per entendre bé un blog

  2. elenapuertas
    gener 31, 2008 a les 4:42 pm

    Muy interesante el tema de los efectos psicológicos que producen los colores en los blogs. Realmente a parte del contenido de los posts, el tema del diseño es algo a tener en cuenta. Por otro lado, los consejos que da sobre la escritura en la web, creo que le falta hacer alusión al tema de las abreviaciones. Es algo que me parece importante, su uso empobrece los textos y además le quita seriedad a los contenidos.
    Elena.

  3. gener 31, 2008 a les 9:04 pm

    Buenas,

    He leído por encima el PSD lincado en este POST y me parece intersante que haya consejos y una ética en la forma y contenido de los blogs. Por otra parte creo que regular o intentar marcar ciertas cosas dentro de los blogs crea algo así como “lo políticamente correcto” dentro de este mundo. Me parece una contradicción fomentar el uso de los blogs como algo de comunicación pública e independiente y a la vez poner ciertas zanjas en las maneras y en las formas. Que cada uno haga su blog y ponga lo que quiera. Creo que sólo se necesita respeto para poder hacer uso de un blog.

  4. febrer 1, 2008 a les 12:08 am

    És interessant el que comenta el PDF sobre les maneres d’editar el que escrivim en un bloc. Un text pot estar molt ben preparat, però a simple vista, amb només tres segons, podem saber si aquell apartat ens interessa o no. Això és com qui menja un plat: sol passar que en els bufets lliures, la gent sol agafar 10.000 coses per a menjar, això és perquè veuen la “pinta” que tenen aquells plats i només menjen pels ulls. El mateix passa amb els blocs, si entren bé pels ulls el lector estarà disposat a llegir. I com diu, cal cuidar la manera d’escriure sense fer-ho massa complicat i que s’entengui amb claretat, i si és de manera dinàmica o propera millor.

    Personalment, no suporto els emoticons ni tampoc els canvis bruscs de lletra, i quan veig un bloc desordenat clicku de seguida la creueta de la cantonada. Així que és important cuidar la manera de presentar el que volem que sigui algo que és part de nosaltres.

  5. Pol
    febrer 1, 2008 a les 12:46 am

    Gordillo estoy completamente de acuerdo con lo que dices.
    Un blog tiene que tener libertad de expresión y libertad en el diseño, pero en ese PSD sólo se intenta opinar de lo que sería mejor o peor para tener más o menos usuarios enganxados en tu blog, porque creo que libertad de opinión en un blog la hay al 100%

  6. Emilie
    febrer 1, 2008 a les 2:34 pm

    Puede parecer supreficial pensar que solo la presentación de un blog puede influenciarnos a leerlo o no y que el contenido pasa a un segundo plano. Seamos honestos cuando uno compra un libro la portada tiene su importancia no? o al menos para mi…
    Es evidente que lo más importante es el tema pero creo que muchos blogs podrían tener más lectores sólo si cambiarián el grafismo de su página web.

  7. febrer 1, 2008 a les 6:21 pm

    Tengo que confesar que no me he leido todo el PDF, pero he ojeado algunas cosas. Sobre todo me parece interesante que solamente se recomiende un estilo “periódistico” (a todos nos suenan las 3c+a 😉 ). Aunque sea el estilo, sin lugar a dudas, más comprensible, es a la vez bastante inpersonal. Mi estilo propio no tiene nada de conciso, y hasta aprovecho al no dejar cosas claras, hacer alusiones. Confundir es hacer pensar al mismo tiempo, creo que un estilo creativo es importante para un blog. Lo que no creo que sea discutible es que no vas a llegar a todo el mundo con un estilo poco usual, pero un blog no tiene por qué carecer de “magia” como un periódico, es un formato que permite tanto compartir información como la escritura de ficción. Para mi en un manual de cómo escribir un blog no debe faltar un comentario sobre la libertad absoluta de contenido y estilo de nuestro espacio público.

    Fuera de criticar esto, veo muy útil la guia para el 90% de usuarios de los blogs, sobre todo teniendo en cuenta datos sobre la apariencia de la web y los consejos sobre lo políticamente correcto. El apartado de XHTML es muy bueno para gente que nunca ha tenido contacto con el idioma (aunque wordpress te hace la vida muy fácil con las herramientas en PHP, dos clicks y te olvidas de XHTML y ni que hablar de HTML)

    saludos

    Eduardo

  8. febrer 1, 2008 a les 7:35 pm

    Bones,

    He estat llegint lo el manual del blog escrit per la compañia SEDIC. La veritat és que és molt interesant llegir-lo ja que ens podem trobar amb eines d’utilització a un blog que abans no haguéssim sapigut fer. Amb l’única cosa que no estic d’acord en aquest manual, és, que diu, que pots crear un blog amb 3 minuts (jo entenc per 3 minuts un blog mal fet) ja que per fer un blog ben fet, has de trigar un mínim de 10 minuts o més.
    Haviam ciberblogs, ¿Quina és la vostra opinió?..us deixo amb la pregunta enlaire!!!!!

    * I A N*

  9. febrer 2, 2008 a les 9:41 am

    Ufff… tot això ara em resulta familiar!
    Jo que he creat el meu paper de “defensora del blog” trobant tots els punts positius de la llibertat d’expressió i el poder sentir-nos lliures a l’hora de comunicar allò que verdaderament sentim… i ara em trobo amb un manual de bon comportament…

    Entenc que pot resultar útil i necessari per aquells que anem una mica peixos amb el tema, però la contrarietat que sento és confusa…
    Ara mateix tinc la sensació que el blog és una eina més, que poc a poc anirà sent manipulada i dominada per les grans potències, i els que ens creiem blogaires acabarem ballant al ritme de la seva música!

    Estic molt d’acord amb el sentiment d’en Gordillo, ja que ara mateix jo tampoc sé quin és el paper que haig de representar. El que tinc clar és que no vull ser un putxinel·li (marioneta en castellano) més, i vosaltres?

    Lara*

  10. febrer 2, 2008 a les 1:42 pm

    Hasta ahora, realmente no había sido consciente de el mundo que me rodea. Me he dado cuenta que existen infinidad de cosas en Internet y en particular los blogs, están por todas partes. “ Son como una plaga” 😛
    La verdad es que como dice Elena si me hubiesen parado por la calle no hubiese tenido respuesta. Aún y haciendo esta asignatura voy un poco perdida porque veo que me queda mucho por aprender y eso me estresa un poco.
    Sinceramente, siempre he pensado que la persona que tenia un blog, fotolog… etc era un “friki” siempre lo he visto tan lejano a mí… Pero en realidad, es la orden del día. Como medio de información o como puro entretenimiento. Por eso, al ver que se hacen talleres y actividades relacionadas con este mundo me ha hecho mucha gracia. Nunca me hubiera imaginado la importancia que tienen.

    Después de haberme leído el pdf. me ha impresionado mucho lo estudiado que se tiene todo. Lo bien estructurados que están los perfiles de la gente que visita, mira o tiene un blog. El estudio de los colores según su interactividad con los usuarios.
    La verdad es que está muy bien porque para los que vamos un poco perdidos es una manera de empezar a encaminar como queremos que sea la estética del blog, como escribir, qué utilizar y qué no… Y está muy bien que recuerde que aunque sea una cosa nuestra, personal; un blog es susceptible a ser visto por infinidad que personas, y que por lo tanto hay que redactar bien.

    Emilie: Es verdad, como en todo lo primero que cuenta es el aspecto físico. Sin duda la vista juega un papel muy importante y lo que no “nos entra por lo ojos” ya puede ser muy bueno pero si no nos agrada no lo compraremos, veremos,…

    Ian: Sí, es fácil. Crear un blog, lo que es crearlo en sí; se tarda tres minutos en poner un mail más una contraseña. Lo que no cuenta luego es que si de verdad quieres que sea un buen blog has de trabajarlo mucho. Pero a ver, al fin y al cabo, tienes que atraer a nuevos usuarios como sea. Y no es lo mismo que le digas “oye, en tres minutos creas un blog y ya entras a formar parte de la cultura blogger.” Que… “oye, crearlo son tres minutos, ahora sí, si quieres que sea uno cúrratelo mucho, trabájalo bastante… eso desanima al más motivado.

    ¡Buen fin de semana, chicos!
    ¡Es Carnaval! Quiero ver fotos en el blog sobre vuestros disfraces….

  11. Pol Smith
    febrer 2, 2008 a les 3:12 pm

    M’agradat el PDF, i en especial destacaria els sensacions que provoquen els colors, així com les sensacions produïdes pels seus excessos.
    Moltes coses, com no posar imatges de fons al text o no abusar de majúscules i minúscules, són part del sentit comú. Però ja va bé que es posin per escrit; a vegades, com va dir el nostre professor de Publicitat a classe divendres passat “el sentit comú és el menys comú dels sentits”

  12. mireiaportabella
    febrer 2, 2008 a les 5:12 pm

    Toni,
    m’ha semblat molt interessant aquest manual per mantenir els blogs.
    Crec que pot ser una eina interessant per tenir en compte qualsevol blogger, sobretot nosaltres, que som nous en aquest món, tot i que poc a poc ja anem agafant-li el truc.
    També trobu correcte, que l’estil que més s’utilitza en els blogs és el periodístic, i així també, els que estem interessats a fer la doble carrera amb periodisme, és una bona manera per començar a practicar auqest estil.

    ,,mireia

  13. febrer 2, 2008 a les 5:39 pm

    Veig que aquest pdf està generant força reflexió… Me n’alegro. A veure, algunes coses.
    Un bloc és una eina per a expressar-vos amb llibertat, perquè la vostra paraula escrita tingui un camí per ser exposada. I que sigui una veu pròpia, amb el vostre estil. Us conec com a alumnes, però m’interessen les persones i espero que us expresseu a la vostra manera.
    Ara bé, això no està renyit, ni molt menys, amb la correcció. Correcció d’estil, formal, ortogràfica, sintàctica, amb riquesa de vocabulari… Sou futurs professionals de la comunicació, no?
    A més, a Internet cal valorar l’anomenada netiqueta.
    És una correcció que no implica “allò políticament correcte”. Es pot ser molt revolucionari o anar contracorrent, però amb un bon estil literari, amb escriptura correcta i atractiva. De fet, de gent de la vostra edat jo espero un esperit que em sorprengui. Per a allò políticament correcte ja tenim els mitjans tradicionals, amics.
    D’altra banda, els blocs, com altres eines que veurem a l’assignatura, són un instrument de llibertat i ja hem vist material a classe que ens mostra com poden actuar de contrapoder o com s’escapen del control dels mèdia o del poder polític. O sigui que menys dubtes. Escriviu de forma personal, amb estil propi però amb correcció, alhora, i no tingueu por a equivocar-vos. De l’error s’aprèn i es millora, es creix.

  14. Pol
    febrer 2, 2008 a les 11:40 pm

    Estic totalment d’acord amb això que comentas Toni, el blog ens ha de caracteritzar-nos tal com sóm, ha de ser la nostra cara vers al públic o usuari que ens segueixi.
    El text ha de tenir un estil pròpi, senzill i al mateix temps, amb un toc característic de cadascú.
    Es important en el cas del meu blog que tant la Núria com jo, dues persones totalment diferents a l’hora de pensar i d’escriure es reflecteixi clarament qui ha escrit què, abans de mirar qui ha postejat el tema.
    L’escriptura i la manera de plasmar-la per la pantalla és el que diferencia un bon comunicador a un “novato”.
    Segurament els nostres escrits encara poden semblar de “novatos” però de mica en mica ja aniran cambiant i agafant un aire que ens caracteritzi, tot és qüestió de temps i pràctica.

  15. raqferllom
    febrer 3, 2008 a les 1:01 am

    Es cert que a s’hora d’escriure un bloc es pot donar es cas de passar-se de sa ratlla. S’han de seguir unes pautes per ser correctes, però com s’ha de fer igualment en altres situacions. No es pot limitar l’expressió en un espai que, en principi, s’ha dissenyat per crear llibertat d’expressió i elecció de la temática. Crec que això ha de funcionar més bé per sentit comú que d’altra manera.

  16. laranna
    febrer 3, 2008 a les 1:06 pm

    Toni crec que tens raó. Pel fet que vulguem reivindicar la nostra possibilitat de comunicació i la llibertat, no significa que haguem de ser una colla de mal educats incultes.

    Hem de poder demostrar que podem fer una comunicació molt més moderna, de qualitat, però alhora responsable i assenyada, no és això?

    Intentar anar creixent com a comunicadors, però també com a persones!

    Lara*

  17. febrer 3, 2008 a les 2:47 pm

    La corrección es indispensable, eso antes que nada. El estilo puede ser magnífico y tener un vocabulario precioso, pero si falla la ortografía te puedes olvidas de llegar a cualquier persona. En cuanto a contenidos: no hace falta ser apolítico para informar en un blog. La opinión es lo que cuenta, si no expresas opinión no hace falta un blog. La gente no se informa sobre un hecho en un blog, para eso están los medios tradicionales (claro que hay excepciones como hechos muy puntuales, etc.). A la hora de ver la opinión pública es más efectivo consultar blogs que los medios de masas, los cuales no buscan expresar una opinión, sino llegar a la mayor audiencia posible.

    saludos

    P.D.: El link a mi entrada lo has puesto tú Toni? Como se pone?

  18. febrer 3, 2008 a les 3:09 pm

    Eduardo, el link és automàtic. El fa el propi sistema de wordpress.com, és el que s’anomena trackback. És, de fet, un enllaç a la inversa: apareix aquí com a comentari un fragment de la teva entrada en què enllaçaves aquesta entrada.
    Ara, si voleu fer enllaços en un comentari, heu d’escriure una mica de codi html. Si voleu saber quin, feu una prova: aneu al vostre bloc, pestanya escriu, llavors escriviu una paraula i hi poseu un enllaç, tot seguit mireu el codi (sobre la caixa d’escriptura) i us fixeu en què consisteix.

  19. sara osuna
    febrer 3, 2008 a les 4:34 pm

    Me ha parecido muy interesante el manual del blog, en especial en cuanto al diseño se refiere. Al principio podemos pensar que la creación de un blog y mantenerlo al día es algo sencillo, que lo único importante son los contenidos, sin embargo, estoy completamente de acuerdo con el manual, acerca de la importancia del diseño.
    ¿Cuántas veces hemos ignorado una página porque la primera impresión es mala, ya sea porque vemos demasiado textos o porque simplemente no nos atrae? Yo bastantes veces la verdad.
    La primera impresión de una página web o un blog es muy importante, ya que si no conseguimos captar la atención del lector, que importancia tienen los contenidos. De igual modo, no nos sirve de nada que una pagina web o un blog tenga una muy buena presentación si los contenidos no aportan nada, ya que el lector no volverá a visitar nuestra página. Con esto quiero decir que estoy totalmente de acuerdo con el manual, un buen blog necesita un buen contenido pero también un buen diseño.

  20. febrer 3, 2008 a les 8:21 pm

    He entrat a l’enllaç que has posat, Toni, de “netiqueta” i he trobat això: “De la misma manera que existe un protocolo para los encuentros físicos con personas, la así llamada netiquette describe un protocolo que se debe utilizar al hacer “contacto” electrónico”.

    El que vull dir és que nosaltres quan ens reunim amb les altres persones no actuem mentre anem pensant en un protocol definit. No analitzem cada frase que diem amb un protocol. Simplement, tenim una educació que hem après amb la vida i que ens han ensenyat per tal d’actuar de la millor manera possible.

    Doncs el mateix passa amb els blocs, no crec que haguem d’anar seguint el protocol digital al peu de la lletra, sinó que hem de comportar-nos tal com som, escriure amb el nostre estil propi, i que no arribi a ser un escrit superficial, perquè sinó ja no seria el nostre bloc.

    És de sentit comú escriure de la manera més acurada i atractiva, seguint unes pautes pero, a banda d’aquestes, també hem d’aprendre a ser nosaltres mateixos.

  21. laia altayó
    febrer 3, 2008 a les 9:33 pm

    He llegit per sobre el manual de bones maneres i la veritat és que són coses que hem de tenir en compte ja que poden ajudar i agilitzar la feina. És prou interessant el tema de diseny del bloc, de com influeixen pscicològicament els colors. També es bàsic l’ús de l’escriptura, les abreviacions…i si ens parem a pensar és llogic perquè tot ho captem per la vista, és com una bona portada d’un llibre o d’un treball, la presentació és molt important! Llegiu-lo, és interessant!!!

  22. febrer 3, 2008 a les 9:52 pm

    Hola!
    Me ha parecido realmente interesante el manual del blog. Creo que es muy útil para personas que no tengan muchos conocimientos acerca de este mundo tan complejo.De todos los apartados el que más me ha llamado la atención es el del diseño y la presentación de un blog, puesto que, en mi opinión, la presentación de una página es lo más importante para captar la atención del lector que es, obviamente, lo que todos los bloggers buscan.Si el diseño de la página atrae al lector seguramente se interesará por leer los contenidos de ésta.

  23. Cristina Suárez
    febrer 3, 2008 a les 10:16 pm

    El diseño del blog es muy importante a la hora de “captar” al lector.
    Cuando entras a una página en lo primero que te fijas es en como están distribuidos los contenidos, en los colores… ¡en su presentación! Si ésta nos atrae leeremos el blog, si no, lo cerraremos directamente. Por esto, aparte de la calidad y la buena redacción de los textos, es muy importante hacer una página atractiva. Hemos de saber atraer al visitante en esos diez segundos que se dice que se tarda en decidir si leemos esa página o no.
    Los colores, la extensión de los textos son aspectos muy importantes, pero también lo es el subir material audiovisual porque hace más dinámica y entretenida la visualización de contenidos.

  24. febrer 4, 2008 a les 9:42 am

    Bé, crec que fer el nostre propi bloc ens aportarà molt més del que ens pensem. No només millorarem en la nostra escriptura i a trobar el nostre propi estil, com ja heu dit molts de vosaltres,sino que ens farà reflexionar, crear opinió i criteri propi.Ens ajudarà a ser persones constants en la feina,cosa que a mi personalment em costa bastant, però no s’ha de llençar la toballola!!!I crec també que ens coneixerem més entre nosaltres.

  25. oscardorado
    febrer 5, 2008 a les 12:38 pm

    he leído el manual que nos meustra como redactar en un blog. La verdad es que es muy interesante y nos puede ayudar a todos para escribir de forma adecuada en nuestro blog. Es una muy buena manera de aprender algunos consejos para un redactado en la web.
    Aconsejo a todos a leeros el manual ya que os puede interesar en gran medida.
    ……..Óscar Dorado

  26. oscardorado
    febrer 5, 2008 a les 12:45 pm

    es muy interesante el apartado que nos ifnorma sobre los colores y los efectos que eston tienen en la creación de un blog.
    Los colores poseen efectos psicológicos sobre el que mira.Además nos indica la sensación que produce el color sobre el espectador y lo que puede llegar a producir el exceso de ese color sobre el receptor.
    En conclusión este enlace es muy útil y recomiendo a todos que lo visitéis!
    un saludo!
    ….Óscar Dorado

  1. febrer 1, 2008 a les 8:19 pm

Deixa un comentari